Hoofdmenu
Darmzinnig Menu

Posted in Recepten

Ontbijtsmoothie

Ontbijtsmoothie

Zodra het ècht lente wordt, kun je de warme havermout omruilen voor een lekkere ontbijtsmoothie. Bijvoorbeeld zo:

Nodig
1 banaan, 1 handje (diepvries) bosbessen, 3 eetlepels geweekte havermout*, 50 ml (granaat)appelsap, 1 dl heet water, scheutje citoensap en naar wens: lepeltje geweekt chiazaad en/of kokosolie.

Bereiding
Doe de geschilde en in stukken gebroken banaan, bosbessen, havermout, het sap en water in een maatbeker. Pureer alles met een staafmixer tot een glad mengsel. Breng op smaak met citroensap. Voeg naar wens geweekt chiazaad en/of kokosolie toe (laat dit even smelten in het hete water). Schenk in een glas en geniet ervan!

* Week de havermout 10 minuten in heet water of een nacht in koud water. Havermout en chiazaad zitten vol darmvriendelijke oplosbare vezels en gezonde vetten. Door havermout, chiazaad en/of kokosolie toe te voegen, zorgt de smoothie voor een langdurig verzadigd gevoel.

Nog trek?
Besmeer 1-2 snee knäckerbröd of rijstwafels met amandelpasta of ander darmzinnig beleg