Hoofdmenu
Darmzinnig Menu

Posted in Aktueel

Wortelsoep: goed voor je darmslijmvlies

Wortelsoep: goed voor je darmslijmvlies

Deze soep rijk aan b├Ętacaroteen dat het lichaam kan omzetten in vitamine A. Dit is goed voor de slijmvliezen waaronder je darmslijmvlies*. Ook past de soep binnen het FODMAP-dieet.

Voor 1 pan soep
2 eetlepels kokosolie, 1 stukje verse gemberwortel (fijngehakt). 2 theelepels kerriepoeder, 1 kg wortelen (in stukjes), 1 liter biologische bouillon, 200 ml kokosmelk, scheutje sojasaus en citroensap, fijngehakte peterselie en geroosterde zonnebloempitten voor de garnering.

Bereiding
Verhit de kokosolie in een grote pan. Voeg de gemberwortel en kerrie toe en bak al omscheppend 1 minuut. Voeg dan de wortelen toe en bak alles 5 minuten al omscheppend mee. Giet de bouillon en de kokosmelk erbij. Leg een deksel half op de pan en kook de soep 15 minuten tot de wortelen zacht zijn. Pureer de soep met een staafmixer tot een glad mengsel en breng op smaak met sojasaus en citroensap. Schep de soep in een kom en garneer met peterselie en zonnebloempitten. Eet smakelijk!

*Welke stoffen nog meer goed zijn voor je darmslijmvlies lees je in het boek Darmehbo (3e herziene druk).